4 déc. 2021 à 0h01 Banque Rabat 94 vues
Détails de l'annonce
Poste :
As part of IT Efficiency & Transversal Monitoring team you will support Workplace Products organization in terms of global portfolio management in day-to-day life.
• Budget Follow-up:
o Gathering of relevant inputs from PMs in terms of financial/operational progress.
o Consolidation and reporting of Data, Updates, Versions, synthesis … through formal & regular communications to keep all stakeholders aligned.
o Support for maintaining budget actuals and forecasts FTE, nFTE
• Project/Portfolio Management:
o Reach and maintain high level of visibility, consistency, awareness, and communication on projects’ status included in the scope.
o Maintain regular alignment with the internal governances in place (guidelines, funding evolution, arbitration…)
• Time Tracking & Procure to Pay:
o Operational review based on practices & tools awareness and appropriation to reach and maintain high levels of efficiency and keep transparency on budget expenses and data quality regarding the consumption figures on the different projects.
• Funding and Order To cash
o Contribution to the order to cash process
? Statement of work preparation (Salesforce tool)
? Billing follow-up
o Service variation and volumes variation tracking
o Contribution to Budget process and forecasts
• Governance:
o Organize & animate a regular governance on portfolios in order to:
? engage /arbitrate budgets if needed,
? follow-up & report the financial / operational progress on different initiatives,
? challenge the operational representers in terms of expenses & delivery,
? provide the necessary data & synthesis to help with decision.
? Provide elements and produce the required KPIs to cover & illustrate key dimensions (Budget, Progress, Risks & Alerts, Attention Points, Arbitration & Decisions, Actions Tracking…)
? Share the next steps & key take-aways with the stakeholders after each governance and assign each action to the adequate actor.
? Carry out a regular synthesis of the portfolios’ progress, that will be presented at the top management level
• Communication:
o Regular communications to various types of stakeholders in different contexts.
o Regular cascading of minutes & decisions at Project managers level, to share the decisions & take-aways.
Profil recherché :
De formation Bac+3/+5 école d'ingénieur ou de commerce. vous justifiez d'une expérience de 3ans minimum sur des missions similaires;
- Compréhension de la méthodologie de gestion de projet
- Organisé(e)
- Possibilité de collaboration croisée avec des équipes et des fournisseurs du monde entier
- Capacité de faire face aux incertitudes et de trouver des moyens de résoudre les problèmes
- Communication efficace et maîtrise de l’anglais
Description de la société
Depuis 2004, grâce à la confiance mutuelle entre INTM, ses 1650 collaborateurs et ses clients, INTM connait une forte croissance appuyée par des référencements durables avec de grands groupes.
A travers nos expertises, tant fonctionnelles que techniques, nous mettons nos compétences et nos solutions à disposition de nombreuses entreprises dans les secteurs de l’industrie, des transports, de l’assurance, de la banque, des télécoms, de l’énergie, etc.
Rejoindre notre Groupe, c’est participer au développement du groupe et développer vos compétences et votre expertise dans un environnement dynamique, en croissance et multiculturel.